Gemeenteraad breekt uurrecord

Op 27 december 2019

Donderdagavond 26/12/2019, op 2de kerstdag, vond de gemeenteraad in Hemiksem plaats.
Deze was namelijk een week uitgesteld omdat de gemeenteraadsleden te laat op de hoogte waren gebracht van de financiële gegevens van het meerjarenplan (MJP) 2020-2025 van de gemeente en het OCMW.
Er waren heel wat vragen over het MJP omdat er nu met een nieuw concept gewerkt wordt en de oppositie vond dat er heel veel onduidelijkheden waren.
In totaal waren er 75 agendapunten te behandelen en de Raad voor Maatschappelijk Welzijn en de gemeenteraad duurden maar liefst tot 3u20 ’s nachts.
“N-VA vindt de geplande investeringen in het nieuwe zwembad, het nieuwe dorpscentrum en de scholen uiteraard wel positief. Maar er wordt niets gedaan aan de leegloop bij de middenstand, de dalende werkgelegenheid en de gigantische mobiliteitsproblemen. Er wordt meer geïnvesteerd in stenen dan in mensen, en er zijn weinig maatregelen waar de burger effectief iets voor terug krijgt. Op het einde van de legislatuur blijft er bovendien weinig marge over voor de volgende ploeg”, aldus fractieleidster Helke Verdick.