N-VA Hemiksem eist ontslag OCMW-raadslid wegens beledigingen aan familie Morel

Op 17 juni 2013

Hugo De Laet, bestuurslid van CD&V Hemiksem en tevens OCMW-raadslid, uitte vandaag op sociale media ernstige beledigingen aan wijlen Marie-Rose Morel, de politica die 2 jaar geleden aan kanker overleed. Dit naar aanleiding van een artikel dat verschenen was na het plotse overlijden van haar broer. “Die trut heeft haar hele leven onze medemensen beledigd, beschimpt en gepest, daar heb ik geen medeleven mee”, was de reactie van Hugo De Laet.

N-VA Hemiksem vindt dat deze reactie alle fatsoen voorbij gaat, en vindt dat raadslid De Laet zijn verantwoordelijkheid moet opnemen : ze eisen dat hij zijn ontslag aanbiedt in de OCMW-raad.
Ondertussen heeft Hugo De Laet zich wel verontschuldigd in een openbare facebook-groep, maar daar neemt N-VA geen genoegen mee.  N-VA wil dat CD&V Hemiksem hier een duidelijk standpunt inneemt, want raadsleden die zich niet houden aan de deontologische code brengen zonder twijfel schade toe aan hun partij en bieden geen meerwaarde aan de gemeente.

“Ongeacht ideologie, overtuiging of politieke achtergrond, is bij een overlijden alleen medeleven op zijn plaats”, aldus Erik Van Lierde, voorzitter van N-VA Hemiksem.